Google wordt onderzocht vanwege gokadvertenties in Italië

Gokadvertenties op Google zijn altijd al een controversieel onderwerp geweest. Toen de verschillende autoriteiten gokadvertenties in veel Europese landen gingen verbieden, konden enkele internationale gokaanbieders hun topposities in de zoekresultaten van Google behouden.

Google Inc, Google Ireland Limited en Google Italy worden geconfronteerd met onderzoeken door de Italiaanse autoriteiten vanwege het weergeven van gokadvertenties van buitenlandse operators in de Italiaanse zoekresultaten. Italië heeft sinds 2018 een volledig verbod opgelegd aan alle vormen van gokadvertenties. Artikel 9 van het decreet verbiedt advertenties van buitenlandse gokexploitanten die in de Google-resultaten verschijnen.

Momenteel wordt Google onderzocht door de Italiaanse federale communicatie- en reclameautoriteit (AGCOM). Die zal beslissen of het technologiebedrijf het Italiaanse verbod op online gokadvertenties heeft geschonden.

De Italiaanse regering heeft een volledig verbod ingevoerd op alle soorten marketing met betrekking tot weddenschappen en gokken, evenals sponsoring, advertenties en promoties. In 2015 zei Google dat het vastbesloten was om zich te ontdoen van inhoud die gericht was op kansspelen en gerelateerde diensten die waren opgenomen in de Italiaanse zoekresultaten.

AGCOM zal bepalen of het verschijnen van deze advertenties al dan niet in strijd is met Artikel 9 van het waardigheidsbesluit. Het verbod op kansspeladvertenties is van toepassing op zoekresultaten waarbij buitenlandse aanbieders bovenaan staan. Aangezien advertenties boven organische resultaten worden weergegeven, heeft dit aanleiding gegeven tot een onderzoek om te zien of dit in overeenstemming is met de nationale wetgeving of niet.

De meeste inspanningen van AGCOM om het verbod op gokreclame af te dwingen, zijn tot dusver gericht op bonusaanbiedingen. Toen het decreet van kracht werd, zei vice minister Luigi Di Maio dat deze regels ervoor moesten zorgen dat Italianen worden beschermd tegen de mogelijke schadelijke gevolgen van gokken. Hij zei ook dat dit door alle bedrijven en politieke belanghebbenden moet worden ondersteund.

De Italiaanse regering heeft dit jaar de AGCOM hervormd. Giacomo Lasorella werd aangeduid als de nieuwe leider van de autoriteit. Hij heeft duidelijk gemaakt dat hij een hardere aanpak zal hanteren om ervoor te zorgen dat de advertentiewetten in het land worden nageleefd.

Geschillen met betrekking tot AGCOM vorig jaar hebben geleid tot de veranderingen. Enkele senior executives hadden hun mening geuit tegen het algemene verbod op gokadvertenties en sponsoring. Clubs in de Serie A in de hoogste voetbaldivisie van Italië wilden dat de nieuwe wetten formeel werden herzien.

Het verbod op gokadvertenties in Italië is ook van toepassing op affiliate marketing.

€ 400 + 120 Gratis Spins
€ 1000 + 100 Spins
€ 300 + 150 Gratis Spins
€ 1000 + 100 Free Spins
€ 400 + 120 Gratis Spins
€ 300 + 150 Gratis Spins
€ 300 + 150 Gratis Spins
€1000 + 100 Spins
€ 400 + 120 Gratis Spins

Laatste nieuws